مراحل فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده

مراحل فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده

3- ارزیابی راه چاره‌ها یا گزینه ها (با توجه به معیار های خرید) : 
گردآوری و کاوش اطلاعات باعث می شود که مسئله مصرف کننده آشکارتر گردد و معیار هایی برای خریدار فراهم شود. معیار خرید برای مصرف کنندگان متفاوت است

3- ارزیابی راه چاره‌ها یا گزینه ها (با توجه به معیار های خرید) : 
گردآوری و کاوش اطلاعات باعث می شود که مسئله مصرف کننده آشکارتر گردد و معیار هایی برای خریدار فراهم شود. معیار خرید برای مصرف کنندگان متفاوت است و شرکت‌ها باید با مهم‌ترین معیارهای مصرف کنندگان برای قضاوت درباره فراورده ها و مارکهای آنها آشنا باشند. معیارها ممکن است عینی (مثل  «کیفیت» ) یا ذهنی ( مثل  «پرستیژ و وجهه اجتماعی» ) باشد.


 4- تصمیم خرید ‌: 
با بررسی راه چاره‌ها و یافتن محدوده‌ای خاص، مصرف کننده تصمیم خرید خود را می گیرد. این تصمیم ها گاهی بسیار آنی است و مرحله ارزیابی را راه چاره‌ها مستقیما دنبال نمی کند.
در مرحله تصمیم گیری، یکی از نکات  اساسی و قدرت و مهارت مدیریت در مذاکره و خرید و فروش است؛ به عبارتی، هر اندازه بازاریابان ظرافت و هنر فروشندگی بیشتری داشته باشند، در این مرحله موفق‌تر عمل خواهند کرد.
مدیریت فروش و فروشندگی و هنر ترغیب ‌، تشویق، به‌ویژه متقاعد ساختن خریدار، در این مرحله نقش و اهمیت به‌سزایی دارد. 


 ‌ شرکت توسعه و مدیرت پارسیان زرین (ably.ir)

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس